Sug’urta hodisasi

Ushbu bo’limda Siz uchun sug’urta hodisasi yuz berganda nimalar qilish lozimligi haqidagi barcha kerakli axborotni to’pladik.

Sug’urta pulini olish uchun Sug’urtalangan shaxs, (Naf oluvchi) quyidagi hujjatlarni ilova qilgan holda yozma ariza taqdim etishi lozim:

 

a) Sug’urtalangan shaxs sug’urta muddati tugaganda hayot bo’lsa yoki Sug’urta shartnomasida belgilangan yoshga yetsa/hodisa yuz berganda:

  • Sug’urta polisi nusxasi;
  • Sug’urtalangan shaxs pasportining nusxasi (pasport aslini ko’rsatgan holda);
  • Sug’urta puli to’lanayotgan shaxsning bank hisob raqamining rekvizitlari;
  • O’quv muassasasiga qabul qilingani/nikohdan o’tgani (sug’urta turiga qarab) haqida tasdiqlovchi hujjat;

b) Sug’urtalangan shaxs vafot etganda:

  • Sug’urta polisi asli yoki nusxasi;
  • Ariza beruvchi pasportining nusxasi (pasport aslini ko’rsatgan holda) va uning tegishli to’lovlarni olish huquqini tasdiqlovchi hujjat;
  • Sug’urtalangan shaxs/Naf oluvchining o’limi haqida guvohnomaning notarial tasdiqlangan nusxasi (aslini ko’rsatgan holda);
  • O’lim sababini ko’rsatuvchi tibbiy va boshqa hujjatlar;
  • Sug’urta puli to’lanayotgan shaxsning bank hisob raqamining rekvizitlari.

 

Sug’urta muddati tugaganda hayot bo’lganda yoki Sug’urta shartnomasida belgilangan yoshga yetganda, Sug’urtalangan shaxs shaxsan Kompani ga kelishi yoki Kompaniya vakiliga bunga guvohlik berish imkonini berishi lozim.

Zarurat bo’lsa, Kompaniya Sug’urta hodisasi yuz berganini aniqlash uchun kerakli boshqa hujjatlarni ham talab qilishi mumkin.

 

Bu muhim! Sug’urta pulini to’lab berishh haqidagi ariza sug’urta muddati tugagandan keyin, qaytariladigan pulni tơlab berish haqidagi ariza sug’urta shartnomasining amal qilishi to’xtagandan keyin berilishi kerak.

Sug’urta pulini olish uchun Sug’urta qildiruvchi/Naf oluvchi quyidagi hujjatlarni ilova qilgan holda yozma ariza berishi kerak:

 

  • Sug’urta polisi nusxasi;
  • Qarz (kredit) bo’yicha asosiy qarzning Sug’urta qildiruvchi tomonidan qoplanmagan miqdori haqida Naf oluvchi muhri bilan tasdiqlangan ma’lumotnomaning asli;
  • Qarz (kredit) bo’yicha asosiy qarz qismini qoplash uchun Sug’urta qildiruvchi tomonidan pul mablag’lari o’tkazilganligini tasdiqlovchi memorial orderlar yoki to’lov topshiriqnomalari nusxalari;
  • Tuzilgan Kredit shartnomasiga Sug’urta muddati davomida rasmiylashtirilgan qo’shimchalar/o’zgartirishlar (agar bo’lsa) nusxasi;
  • I guruh nogironligi belgilanganda – TMEK ma’lumotnomasining uni bergan tashkilot tomonidan tasdiqlangan nusxasi, aslini ko’rsatgan holda;
  • O’lim yuz berganda – o’lim sabablarini ko’rsatuvchi tibbiy va boshqa hujjatlar, o’lim haqidagi guvohnoma nusxasi, aslini ko’rsatgan holda.

 

Zarurat bo’lsa, Kompaniya Sug’urta hodisasi yuz berganini aniqlash uchun kerakli boshqa hujjatlarni ham talab qilishi mumkin.

Agar Sug’urta hodisasi yuz berishiga sabab bo’lgan holatlar bo’yicha jinoiy ish ochilgan yoki sud jarayoni boshlangan bo’lsa, Sug’urtalovchi tomonidan Sug’urta pulini to’lash haqida qaror qabul qilinishi tergov yoki sud muhokamasi tugagunga qadar yoxud Sug’urta qildiruvchining aybsizligi isbotlangunga qadar kechiktirilishi mumkin.

 

Bu muhim! Sug’urta pulini to’lash haqidagi ariza sug’urta hodisasi yuz bergan yoki tasdiqlovchi hujjatlar olingan  paytdan  e’tiboran 30 (o’ttiz) kalendar  kun ichida quyidagi manzilga taqdim etilishi lozim:

 

«O‘zbekinvest Hayot» MChJ SK: O’zbekiston, 100015, Toshkent sh., Oybek ko’chasi, 36-uy yoki hududiy filiallariga.

Baxtsiz hodisa munosabati bilan sug’urta pulini olish uchun arizaga tasdiqlovchi hujjatlarni qo’shgan holda to’lovni to’lab berish haqidagi yozma ariza ilova qilinishi kerak.

 

To’lovni to’lab berish haqidagi arizaga, uning xarakteriga qarab, quyidagi hujjatlar (asli yoki tasdiqlangan nusxalari) ilova qilinadi:

 

– sug’urta Polisi;

– baxtsiz hodisa yuz berganini tasdiqlaydigan, hodisa tafsilotlari va joyi haqidagi ma’lumotni o’z ichiga olgan hujjat (ma’lumotnoma, sud-tibbiyot  ekspertiza xulosasi, TMK xulosasi, Sug’urtalangan shaxs tibbiy kartasidagi yozuvlar nusxalari, mehnatga layoqatsiz varaqasi, TMEK ma’lumotnomasi nusxasi mehnat qobiliyatining yo’qotilishi darajasini ko’rsatgan holda, H-1 shakldagi dalolatnoma (ishlab chiqarishda jarohat olinganda);

– ariza beruvchining shaxsini tasdiqlovchi hujjat nusxasi, aslini ko’rsatgan holda;

– Sug’urtalangan shaxsning o’limi (agar sug’urta hodisasi o’lim bilan yakunlangan bo’lsa) haqida guvohnomaning notarial tasdiqlangan nusxasi;

– ariza beruvchi hisob raqamining bank rekvizitlari.

 

Biz shuningdek, Sug’urta hodisasi yuz berganini aniqlash uchun zarur boshqa hujjatlarni ham talab qilishimiz mumkin.

Agar Sug’urta hodisasi yuz berishiga sabab bo’lgan holatlar bo’yicha jinoiy ish ochilgan yoki sud jarayoni boshlangan bo’lsa, Sug’urtalovchi tomonidan Sug’urta pulini to’lash haqida qaror qabul qilinishi tergov yoki sud muhokamasi tugagunga qadar yoxud Sug’urtalangan shaxs yoki Naf oluvchining aybsizligi isbotlangunga qadar kechiktirilishi mumkin.

 

Bu muhim! Baxtsiz hodisa yuz berganda imkon boricha tezroq, barcha maqbul imkoniyatdan foydalanib sug’urta kompaniyasini bu haqida yozma shaklda, hodisa  yuz bergandan  e’tiboran 30 (o’ttiz) kundan kechirtirmay xabardor qilish lozim.

Agar Sug’urtalangan shaxs voyaga yetgan fuqaro bo’lsa, ariza uning nomidan, voyaga yetmagan bo’lsa – ota-onasi yoki qonuniy vakili (vasiylari)dan biri tomonidan beriladi. Sug’urtalangan shaxs vafot etgan taqdirda ariza qonuniy merosxo’rlari tomonidan ularda bunday huquq borligini notarial tasdiqlovchi hujjatni ilova qilgan holda quyidagi manzilga taqdim etilishi lozim:

 

«O‘zbekinvest Hayot» MChJ SK: O’zbekiston, 100015, Toshkent sh., Oybek ko’chasi, 36-uy yoki hududiy filiallariga.

Baxtsiz hodisa munosabati bilan sug’urta pulini olish uchun arizaga tasdiqlovchi hujjatlarni qo’shgan holda to’lovni to’lab berish haqidagi yozma ariza ilova qilinishi kerak.

 

To’lovni to’lab berish haqidagi arizaga, uning xarakteriga qarab, quyidagi hujjatlar (asli yoki tasdiqlangan nusxalari) ilova qilinadi:

 

– sug’urta Polisi;

– baxtsiz hodisa yuz berganini tasdiqlaydigan, hodisa tafsilotlari va joyi haqidagi ma’lumotni ơz ichiga olgan hujjat (ma’lumotnoma, sud-tibbiy  ekspertiza xulosasi, TMK xulosasi, Sug’urtalangan shaxs tibbiy kartasidagi yozuvlar nusxalari, mehnatga layoqatsiz varaqasi, TMEK ma’lumotnomasi nusxasi mehnat qobiliyatining yo’qotilishi darajasini ko’rsatgan holda, N-1 shakldagi dalolatnoma (ishlab chiqarishda jarohat olinganda) yoki hodisa haqidagi dalolatnoma (tashkilotchilar, shifokor va murabbiy (trener)dan iborat komissiya  tomonidan tuziladi);

– ariza beruvchining shaxsini tasdiqlovchi hujjat nusxasi, aslini ko’rsatgan holda;

– Sug’urtalangan shaxsning o’limi (agar sug’urta hodisasi o’lim bilan  yakunlangan bo’lsa) haqida guvohnomaning notarial tasdiqlangan nusxasi;

– ariza beruvchi hisob raqamining bank rekvizitlari.

 

Zaruratga qarab, Kompaniya Sug’urta hodisasi  yuz berganini aniqlash uchun kerakli boshqa hujjatlarni ham talab qilishi mumkin.

Agar Sug’urta hodisasi yuz berishiga sabab bo’lgan holatlar bo’yicha jinoiy ish ochilgan yoki sud jarayoni boshlangan bo’lsa, Sug’urtalovchi tomonidan Sug’urta pulini to’lash haqida qaror qabul qilinishi tergov yoki sud muhokamasi tugagunga qadar yoxud Sug’urtalangan shaxs yoki Naf oluvchining aybsizligi isbotlangunga qadar kechiktirilishi mumkin.

 

Bu muhim! Baxtsiz hodisa yuz berganda imkon boricha tezroq, barcha maqbul imkoniyatdan foydalanib sug’urta kompaniyasini bu haqida yozma shaklda, hodisa  yuz bergandan  e’tiboran 30 (o’ttiz) kundan kechirtirmay xabardor qilish lozim.

Agar Sug’urtalangan shaxs voyaga yetgan fuqaro bo’lsa, ariza uning nomidan, voyaga yetmagan bo’lsa – ota-onasi yoki qonuniy vakili (vasiylari)dan biri tomonidan beriladi. Sug’urtalangan shaxs vafot etgan taqdirda ariza qonuniy merosxo’rlari tomonidan ularda bunday huquq borligini notarial tasdiqlovchi hujjatni ilova qilgan holda quyidagi manzilga taqdim etilishi lozim:

 

«O‘zbekinvest Hayot» MChJ SK: O’zbekiston, 100015, Toshkent sh., Oybek ko’chasi, 36-uy yoki hududiy filiallariga.

Tibbiy yordam olishga zarurat tug’ilganda Siz polisda (servis kartasida) ko’rsatilgan telefonlar orqali Assistans xizmati dispetcherlik markaziga murojaat qilishingiz hamda operatorga quyidagi ma’lumotni berishingiz kerak:

 

  • yordamga muhtoj Sug’urtalangan shaxsning F.I.Sh. (klinikada pasport yoki shaxsni tasdiqlovchi boshqa hujjat ko’rsatilishi kerak bơladi);
  • sug’urta kompaniyasining nomi, sug’urta polisi raqami va amal qilish muddati;
  • nima bezovta qilayotgani (jarohatlanganda – jarohat qanday vaziyatlarda olinganligi)ning batafsil bayoni;
  • agar Siz Sug’urtalangan shaxsning vakili bo’lsangiz, hozirgi paytda uning qayerda ekanligini, aloqa uchun telefoni va doimiy  yashash manzilini ma’lum qilishingiz kerak.

 

Bu muhim! Tibbiy xizmat faqat Assistans xizmatining yo’llanmasi bo’yicha va u bilan kelishilgan holda ko’rsatiladi.

Sug’urta pulini olish uchun Sug’urta qildiruvchi (Sug’urtalangan shaxs, Naf oluvchi yoki uning vakili) quyidagi hujjatlarni ilova qilgan holda yozma ariza taqdim etishi lozim:

 

  • Sug’urta polisi;
  • Belgilangan shaklda rasmiylashtirilgan kasallik tarixidan ko’chirma, aniq klinik tashhisni va kasalxonaga yotqizilgan sanani ko’rsatgan holda;
  • Shaxsni tasdiqlovchi hujjat.

 

Zaruratga qarab, Kompaniya sug’urta hodisasi yuz berganini aniqlash uchun kerakli boshqa hujjatlarni ham talab qilishi mumkin.

 

Bu muhim! Yuqumli kasallikka chalinganda imkon boricha tezroq, barcha maqbul imkoniyatdan foydalanib sug’urta kompaniyasini bu haqida yozma shaklda, tashhis qơyilgan (kasalxonadan chiqilgan) paytdan boshlab 30 (o’ttiz) kundan kechirtirmay xabardor qilish lozim.

Agar Sug’urtalangan shaxs voyaga yetgan fuqaro bo’lsa, ariza uning nomidan, voyagay etmagan bo’lsa – ota-onasi yoki qonuniy vakili (vasiylari)dan biri tomonidan quyidagi manzilga taqdim etilishi lozim:

 

«O‘zbekinvest Hayot» MChJ SK: O’zbekiston, 100015, Toshkent sh., Oybek ko’chasi, 36-uy yoki hududiy filiallariga.

Tibbiy yordam olishga zarurat tug’ilganda Siz Assistans xizmatining xalqaro dispetcherlik markaziga  

     +7 (495) 212 21 43 (Moskva, Rossiya) telefon raqami orqali murojaat qilib, quyidagi ma’lumotni berishingiz kerak:

 

  • shaxsiy ma’lumotlar – yordamga muhtoj sug’urtalangan shaxsning F.I.Sh. (pasport yoki shaxsni tasdiqlovchi boshqa hujjat bilan tasdiqlanadi);
  • sug’urta polisining raqami va amal qilish muddati, sug’urtalangan shaxs qaysi mamlakat hududida ekanligi;
  • nima bezovta qilayotgani hamda bu hodisa qanday vaziyatlarda yuz berganining batafsil bayoni;
  • qayta aloqaga chiqish uchun kontakt telefon raqamlari;
  • davolash muassasasi yoki boshqa muassasa haqidagi ma’lumotlar, agar jabrlanuvchiga yordam ko’rsatib bo’lingan yoki yordam ko’rsatish boshlangan bo’lsa.

 

Assistans xizmatining dispetcherlik markazi bilan bog’lana olmasangiz, Siz sug’urta hodisasi bilan bog’liq xarajatlarni o’zingiz mustaqil to’lashingiz mumkin. Shundan so’ng xarajatlarni qoplash uchun yozma shaklda bizga bo’lib o’tgan hodisa haqida quyidagilarni taqdim etgan holda xabar berishingiz lozim:

 

  • sug’urta hodisasining yuz berishi tafsilotlari va xarajatlar summasini ko’rsatgan holda, xarajatlarni qoplash haqida yozma ariza; arizada shuningdek, Siz Assistans xizmatiga murojaat qilmaganingiz sabablarini ham ko’rsatishingiz zarur;
  • Polis yoki uning nusxasi (agar uning amal qilish muddati tugamagan bo’lsa);
  • Tibbiy hujjatlarning asli (tashhis ko’rsatilgan tibbiy hisobot, retseptlar, tekshiruvga yo’llanma va h.k.);
  • Ko’rsatilgan tibbiy xizmatlar uchun haq to’langanligini tasdiqlovchi hujjatlarning asli (to’lov haqida shtamp, chek/kvitansiya, pul o’tkazilganligi haqida bank tasdig’i).

 

Ambulator davolanish uchun xarajatlarni qoplash sifatida sug’urta to’lovlarini amalga oshirish uchun faqat to’langan schyotlar qabul qilinadi. To’lanmagan schyotlar taqdim etilganda yozma tushuntirishlar ham taqdim  etilishi kerak. To’lanmagan schyotlar kompaniyaga ular olingandan keyin 15 (o’n besh) kalendar kuni ichida quyidagi elektron pochta orqali  yuborilishi lozim:

info_hayot@mail.ru

           

Baxtsiz hodisa munosabati bilan sug’urta pulini olish uchun arizaga quyidagi hujjatlar ilova qilinadi:

 

  • polis yoki uning nushasi;
  • baxtsiz hodisa tafsilotlarining batafsil bayoni va guvohlar F.I.Sh.;
  • baxtsiz hodisa xususidagi huquq-tartibot organlari bayonnomasi;
  • kasallik tarixidan ko’chirma;
  • agar hodisa o’lim bilan yakunlangan bo’lsa, o’lim haqidagi rasmiy guvohnoma. Sug’urtalangan shaxs yo’qolib qolgan taqdirda – sudning uni o’lgan yoki daraksiz yo’qolgan deb e’lon qilinganligi haqidagi qarori.

 

Shuningdek, yuz bergan baxtsiz hodisaning xarakteri va holatlariga qarab, sug’urta hodisasi  yuz berganligini aniqlash uchun zarur boshqa hujjatlar ham so’ralishi mumkin.

Ariza va kerakli hujjatlar (rus, ingliz, fransuz, nemis tillaridan boshqa tilda tuzilgan hujjatlarning notarial tasdiqlangan tarjimasini ilova qilgan holda) sug’urta kompaniyasi yoki Assistans xizmatiga Siz O’zbekistonga qaytgandan kundan boshlab, yoxud Siz uzoq muddat O’zbekistondan tashqarisida bo’lsangiz hodisa yuz bergan paytdan 30 (o’ttiz) kalendar  kuni ichida quyidagi manzilga taqdim etilishi lozim:

 

«O‘zbekinvest Hayot» MChJ SK: O’zbekiston, 100015, Toshkent sh., Oybek ko’chasi, 36-uy yoki hududiy filiallariga.

Tibbiy yordam olishga zarurat tug’ilganda Siz polisda (servis kartasida) ko’rsatilgan telefonlar orqali Assistans xizmati markaziga murojaat qilishingiz hamda operatorga quyidagi ma’lumotni berishingiz kerak:

 

  • yordamga muhtoj Sug’urtalangan shaxsning F.I.Sh. (klinikada pasport yoki shaxsni tasdiqlovchi boshqa hujjat ko’rsatilishi kerak bo’ladi);
  • sug’urta kompaniyasining nomi, sug’urta polisi raqami va amal qilish muddati;
  • nima bezovta qilayotgani (jarohatlanganda – jarohat qanday vaziyatlarda olinganligi)ning batafsil bayoni;
  • agar Siz Sug’urtalangan shaxsning vakili bo’lsangiz, hozirgi paytda uning qayerda ekanligini, aloqa uchun telefoni va doimiy  yashash manzilini ma’lum qilishingiz kerak.

 

Bu muhim! Tibbiy xizmat faqat Assistans xizmatining yo’llanmasi bo’yicha va u bilan kelishilgan holda ko’rsatiladi.

Qushimcha ma’lumot  olish uchun «O’zbekinvest Hayot» MChJ SK hududiy filiallariga yoki Markaziy ofisiga quyidagi telefon raqami orqali murojaat etishingiz mumkin:

+998 71 207 47 74